FAQ

Order

  • Hur går jag till väga för att lägga en beställning?
    För att lägga en beställning mailar ni ert orderunderlag till order@humancaregroup.com. Kom ihåg att ange era kontaktuppgifter samt faktura- och leveransadress.
  • Kan jag som privatperson göra en beställning hos er?
    Tyvärr inte. Vi har återförsäljare som kan hjälpa er att beställa våra produkter. Ni hittar alla våra återförsäljare här
  • Jag saknar min orderbekräftelse, kan jag få en ny?
    I samband med att vi färdigställer er order så skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som har angivits i ert orderunderlag. Skulle ni mot förmodan ändå sakna en orderbekräftelse så kan ni maila till customerservice@humancaregroup.com för att få en ny. Det går tyvärr inte att skriva ut en orderbekräftelse på nytt om er order redan har lämnat vårt lager.
  • Hur kan jag få en offert?
    Ni kan kontakta er lokala säljare för att få en offert. Kontaktuppgifter hittar ni underst på sidan Kontakta oss.

Leverans & Retur

  • När beräknas min beställning att levereras?
    När er order är packad är den normalt er tillhanda inom 1-2 arbetsdagar.
  • Kan jag byta leveransadress?
    Så länge er order inte har hunnit lämna vårt lager så går det bra att ändra leveransadress. Maila då till customerservice@humancaregroup.com och uppge ert ordernummer som ni har mottagit i er orderbekräftelse samt ny önskad leveransadress.
  • Hur returnerar jag en vara?
    Innan ni returnerar någon vara behöver ni informera det till oss. Maila till customerservice@humancaregroup.com och uppge ert ordernummer samt vilka artiklar som ska returneras så återkommer vi med vilken adress som varan ska returneras till.

Reklamation & Service

  • Godset var trasigt vid ankomst, var anmäler jag detta?
    I samband med att godset levereras är det viktigt att ni kontrollerar att ni har fått rätt antal kollin utlastade samt att inget emballage är skadat. Skulle ni upptäcka att något kolli saknas eller att emballaget är trasigt ska det rapporteras direkt till chauffören.
  • Hur gör jag en reklamation?
    Om er produkt har gått sönder behöver ni fylla i ett reklamationsformulär här.
  • Hur gör jag för att få service på min lyft?
    Ni kan använda vårt reklamationsformulär r för att anmäla ert behov av service.

Produktfrågor

  • Var kan jag hitta utbudet av reservdelar?
    På vår hemsida kan ni hitta alla våra tillgängliga reservdelar i rekonditioneringsanvisningen eller servicemanualen för varje produkt.

Övriga frågor

  • Varför kan jag inte se några priser på hemsidan?
    Då vi främst säljer till kommuner och landsting är det upphandlade priser som gäller. För priser hos våra återförsäljare gällande rollatorer rekommenderar vi er att ta direkt kontakt med dom. Våra återförsäljare finner ni här.
  • Kan jag få produktkataloger?
    För att värna om miljön har vi valt att inte trycka upp produktkataloger. På vår hemsida kan ni däremot ladda ner alla våra produktrelaterade dokument som finns under respektive modell.
  • Hur kan jag komma i kontakt med en säljare?
    Ni hittar kontaktuppgifter till er lokala säljare här, längst ner på sidan.